פורטל בעלי מקצוע

דוד גז מול דוד חשמל – 6 הבדלים עיקריים

הסוגיה של דוד חשמל מול גז היא סוגיה שאנשים רבים מדברים עליה ורוצים לדעת מה יותר משתלם ומה ההבדלים בין המערכות. ואכן, מדובר על שתי מערכות שונות אחת מהשנייה עם הבדלים מהותיים שכדאי לדעת לפני רכישה והתקנה. בכתבה הבאה ריכזנו 6 הבדלים עיקריים שכדאי להכיר.

 

אמינות המערכת

דוד החשמל מתבסס על מערכת בעלת מוניטין של עשרות שנים. במדינת ישראל משתמשים בדודים אלו כבר מקום המדינה. בסופו של דבר מדובר במערכת מאוד אמינה שניתן לרכוש לעשר שנים קדימה.

דוד גז הינה מערכת מתקדמת ויחסית חדשה עבור חימום מים. עד לפני שני עשורים, השימוש בגז היה בעיקר לצורך בישול. המערכת אמינה, אך אין לה את המוניטין של דודי החשמל.

 

בטיחות

בדודי חשמל, כל מערכת החשמל נמצאת באזור הגג ובבית אנו רואים תזכורת שלה בצורת מתג ההפעלה. אם מתרחש קצר חשמלי במערכת, הוא נמצא רחוק מהישג ידינו ואנו פשוט נחוש כי יש תקלה שבה דוד החשמל לא מחמם מספיק או לא מחמם כלל.

מערכת הגז מתבססת על אספקת גז מבלוני הגז שיש ברשותכם. הסכנה הגדולה היא מעשה דליפת גז שעלולה להיות מאוד מסוכנת. כדי להימנע ממצב זה יש לבצע בדיקה של המערכת אחת לשנה.

 

מהירות חימום

השימוש בגז לחימום המים מאפשר לכם להנות ממים חמים באופן מאוד מהיר ומרגע פתיחת הברז. בדודי חשמל, יש לחמם את המים לפחות חצי שעה מראש.

אם אתם אנשים שמתקלחים הרבה פעמים ביום, יכול להיות שחימום בגז יתאים לכם יותר, אך אם אתם מהאנשים שמתקלחים פעם ביום, הרי שתוכלו לתכנן חצי שעה מראש.

 

עלויות התקנת מערכת

התקנת דוד חשמלי בגודל ממוצע עם מיכל 120 ליטרים יעלה לכם בין 1200 שקלים ועד 2000 שקלים, לא יותר מזה. לעומת זאת, התקנת מערכת חימום בגז הינה יקרה יותר ונעה בין 3500 שקלים ל-5000 שקלים.

כמו כן, עלות הפעלת דוד חשמל לשעה זולה יותר ונעה בין שקל –שני שקלים ואתם יכולים להשתמש בכל המיכל שחיממתם. לעומת זאת, הפעלת החימום בגז נעה בין שני שקלים – שלוש שקלים לעשר דקות של מקלחת.

 

יד אש מול יש מים

 

מערכת פשוטה מול מערכת עם יכולות טכניות גבוהות

מערכת של דוד חשמל הינה מערכת מאוד פשוטה שאין לכם יותר מידי התעסקות טכנית בכל הקשור אליה, מלבד הדלקת המפסק לחימום המים ובדיקה של תקלות על ידי איש מקצוע אחת לכמה זמן.

במקרה של דוד גז, מערכת עם יכולות טכניות גבוהות, תאפשר לכם להנות בצורה טובה יותר מקבלת המים. יש משמעות למפרט הטכני של המערכת הקשור בעוצמת המים שתקבלו והבקרה על הטמפרטורה.

 

ליטרים של מים

בדודי חשמל אנו מחממים מכל מים שלם שנע בין 80 ליטרים ל-200 ליטרים, תלוי המכל שיש ברשותנו.

ברוב הבתים מדובר על מכל עם 120 ליטרים שעשוי להספיק למקלחות של ארבעה אנשים כאשר כל אחד מתקלח בין עשר דקות ל-20 דקות. בדוד גז אתם בוחרים ליטרים לדקה, כאשר הבחירה נעה בין 10, 16, 20 או 26 ליטרים.

באותו נושא